Rýchly kontakt 24/7 v OC:  0907/132 906 alebo 057/7880 566, -67, Email: lipova@osetrovatelskecentrumhe.sk

Rýchly kontakt 24/7 v SD:  0911/ 604 205 alebo 057/321 4404, E-mail: recepcia@osetrovatelskecentrumhe.sk
Telefonický kontakt pre telefonovanie s príbuznými v SD: 0903/224 156

Voľné lôžko: Aktuálnu dostupnosť je potrebné overiť.


Návštevou starkého v nemocnici konáte jeden z najlepších skutkov !

Štefan Šubert
Zdravotnícky asistent
Zariadenie sociálnych služieb Slnečný dom, n.o.
Človek sa najlepšie cíti v prostredí, ktoré pozná. Vie, kde má uložené veci pre svoju každodennú potrebu. Kľúče, mobilný telefón, peňaženku a iné veci potrebné k fungovaniu počas dňa. Sú chvíle, keď nás z nášho každodenného stereotypu vyruší nejaký podnet, jav či situácia, na ktorú musíme reagovať. Napríklad zhoršenie zdravotného stavu, alebo úraz a my musíme vyjsť zo svojej zóny komfortu. Zrazu vám lekár oznámi, že je nutné „poležať pár dní v nemocnici“.
Reagujete? Ako?
Ešte horšie je, keď ide o vaše dieťa či príbuzného. Prioritu dostáva zabezpečenie nutných záležitosti, transport a dostatok všetkého, čo budem potrebovať v zariadení, kde ma prevezú. Bojíte sa, čo s vami bude, či vás nebudú operovať, ako vážny je váš zdravotný stav. V zariadení pre bezvládnych a dlhodobo chorých je to trocha iné. Personál je vyškolený na situácie ako je náhle zhoršenie zdravotného stavu klienta. Reaguje promptne a rýchlo. Ak je nutný plánovaný zákrok či liečba, je to jednoduchšie - máme vypracované zoznamy, čo daný klient potrebuje.
 
Zamestnanec presne vie, že musí pripraviť balíček pre klienta, ktorý obsahuje  liečivá/  INZ, erárne pyžamá alebo nočné košele (minimálne 3 kusy), papuče, ponožky (4 páry erárne uteráky (minimálne 3 kusy) a osušku (1 kus), sprchovací gél, šampón, telový krém, toaletný papier, vlhčené obrúsky, zubnú kefku a pastu alebo prostriedky na ošetrenie umelého chrupu, hrebeň, holiace potreby (ak ich klient nemá, poskytne klientovi erárne) – zabalené v cestovnej alebo nákupnej taške (nepoškodenej, slušivej), nie vo vreci !!!  Obsah balička sa môže dokumentovať aj na formulári Zoznam vecí pri preklade klienta.

Pri náhlom zhoršení stavu a nutnosti presunu klienta prostredníctvom sanitky sa všetky zbalené veci prevezú ihneď, ak už vieme kde je náš klient umiestnený.Tu sa naša starostlivosť o klienta nekončí. Práve naopak. Vieme, že človek je bezbranný a rodina nie vždy vie svojho príbuzného v krátkom čase navštíviť. Suplujeme preto tieto návštevy. Človek mladý, činný, vie používať moderné technológie. Vieme sa pomocou mobilu skontaktovať s najbližšou osobou, posťažovať sa, poradiť. Starý človek bez telefónu, bez kontaktu blízkej osoby a navyše ťažko chorý, sa dostáva v neznámom prostredí do stresu a strachu...
  
Ja osobne mám okrem iného aj tieto úlohy, navštevovať našich klientov počas ich hospitalizácie. Kým som nezažil vrelé privítanie našich starkých, otázky typu "Zlatý môj, ty si prišiel kvôli mne?" Tí ľudia sa náramne potešili, niektorí mali aj slzy v očiach. Preto viem, že naše návštevy majú úžasný vplyv na zdravie klienta, psychicky podporíme chorého. Často krát oslovíme ošetrovateľský personál nemocníc za účelom zistenia zdravotného stavu našich chorých. Sme za nich predsa zodpovední, po ich najbližších sme tí, ktorí sa o nich z úctou starajú a nie sú nám ľahostajní. Sestričky, lekári, personál celej nemocnice či iného zdravotníckeho zariadenia vie, že v našom odvetví- mám na mysli starostlivosť o chorého, je jedno obrovské poslanie. Každý "zdravoťák" vie že vzájomná pomoc je prospešná pre všetkých, a nie je to iba slogan, že pacient je na prvom mieste...
 
Ďalšie články od blogera:
Štefan Šubert

Štefan Šubert
Štefan Šubert
Štefan Šubert
Štefan Šubert
Štefan Šubert
Štefan Šubert
Štefan Šubert
Štefan Šubert
Páčil sa Vám tento článok? Zadajte svoju E-mailovú adresu a my Vám pošleme E-Mail, keď napíšeme ďalší článok na náš blog.

Webová stránka Ošetrovateľského centra a ZSS Slnečný dom v Humennom Vám pomôže nájsť ten správny druh 24 hodinovej starostlivosti pre Vášho ťažko chorého blízkeho alebo seniora, ktorého zdravotný stav si vyžaduje sociálnu a ošetrovateľskú starostlivosť (Dom ošetrovateľskej starostlivosti, ZSS pre dlhodobú starostlivosť – Špecializované zariadenie, Zariadenie pre seniorov, Domov sociálnych služieb, prípadne ADOS a mobilný hospic). Vzhľadom na zavedený Systém manažérstva kvality a ISO certifikát ponúkame ošetrovateľskú a sociálnu starostlivosť o Vášho blízkeho na vysokej úrovni. Pre budúcich opatrovateľov realizujeme kurzy opatrovania s výnimočnou prípravou. Náš opatrovateľský kurz prináša účastníkom okrem cenných skúseností a praxe i možnosť uplatnenia – unikátnu kombináciu práce u nás a v zahraničí.